Na dokumentację składają się:
- wniosek o nadanie tytułu profesora
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie stopni dr i dr hab. potwierdzone przez jednostkę albo decyzji o nabyciu uprawnień
równoważnych uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego (wg art. 21a Ustawy); standardowo dokumentami takimi są dyplomy doktora i doktora hab.
- autoreferat (w języku polskim i angielskim) wykazujący spełnienie warunków wymienionych w art. 26. Zawartość autoreferatu określa szczegółowo Rozporządzenie do Ustawy:
autoreferat, w języku polskim i w języku angielskim, przedstawiający:
- osiągnięcia naukowe lub artystyczne,
- osiągnięcia w zakresie opieki naukowej i kształcenia młodej kadry, w tym informacje o:
- zakończonych nadaniem stopnia doktora przewodach doktorskich, w których osoba ta uczestniczył w charakterze promotora lub promotora pomocniczego,
- otwartych przewodach doktorskich, w których osoba ta uczestniczy w charakterze promotora,
- sporządzonych recenzjach w przewodach doktorskich, postępowaniach habilitacyjnych lub przewodach habilitacyjnych
- działalność popularyzującą naukę lub sztukę;
Należy pamiętać, że „za dorobek naukowy uważa się również wybitne, zrealizowane osiągnięcia projektowe, konstrukcyjne lub technologiczne”.
- ankieta osiągnięć naukowych po uzyskaniu stopnia doktora habilitowanego - Szczegółowe informacje co do sposobu zredagowania ankiety zawarte są w załączniku nr 2 do Rozporządzenia. Ankieta ma wskazać osiągnięcia najważniejsze.